Handelsbetingelser for Blind Coffee
Velkommen til Blind Coffee. Nedenstående handelsbetingelser gælder for køb af produkter og abonnementer på vores hjemmeside.
1. Generelle Oplysninger
- Firmanavn:Blind Coffee ApS
- Adresse: Industrivej 44b, 4000 Roskilde
- CVR-nummer: 44582058
- Telefon: +45 70605664
- E-mail: kontakt@blindcoffee.dk
2. Betaling
- Vi accepterer følgende betalingsmidler: Visa Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, MobilePay.
- Kortgebyr udgør 0%.
- Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
- Tekst på kontoudtog: Navnet, der vil fremgå på dit kontoudtog, er “blindcoffee.dk”.
3. Abonnementsvilkår
Hvis du vælger at abonnere på et af vores produkter, gælder følgende vilkår:
- Bindingsperiode: Der er ingen bindingsperiode for abonnementer.
- Betaling: Beløbet for abonnementet trækkes automatisk på det tilmeldte kort hver måned.
- Lagring af Kortoplysninger: Ved oprettelse af abonnement accepterer du, at vi opbevarer dine kortoplysninger sikkert for fremtidige betalinger.
- Opsigelse: Du kan til enhver tid opsige dit abonnement ved at kontakte os via telefon eller e-mail, eller ved at afmelde abonnementet på “Min Konto” på vores hjemmeside. Opsigelsen vil træde i kraft efter efter 30 dage.
- Kvittering: Du modtager en kvittering pr. e-mail ved hver trækning.
- Kortudløb: Hvis dit betalingskort udløber, sender vi en e-mail med et link til fornyelse af kortoplysninger.
- Tilbagebetaling: Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage inden for 14 dage. Har du givet samtykke til, at leveringen kan begynde, kan vi opkræve en rimelig betaling for den del af abonnementet, der allerede er leveret.
4. Fragt
- Vi anvender GLS til levering. Fragtpriserne afhænger af pakkens vægt.
- Leveringstid til private kunder er fra dag til dag (hverdage) efter bestilling.
- Leveringstid til erhverv med GLS er 2-4 hverdage efter bestilling.
- Leveringslande: Vi leverer kun til Danmark.
5. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@blindcoffee.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering: Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse. For at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Returneringsadresse:
- Blind Coffee
- Industrivej 44b, 4000 Roskilde
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet: Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne fra købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, bortset fra leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
6. Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Returneringsadresse:
- Industrivej 44b, 4000 Roskilde
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
7. Privatlivspolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Blind Coffee og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Disse virksomheder behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
De dataansvarlige hos Blind Coffee er Blind Coffee ApS. Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Blind Coffee har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@blindcoffee.dk.
8. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@blindcoffee.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
- Center for Klageløsning
- Nævnenes Hus
- Toldboden 2
- 8800 Viborg
- www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr