Gratis fragt ved køb over 800,-

Gratis fragt ved køb over 800,-

Skærmbillede 2024-01-15 kl. 17.04.17
Lidl Danmark og Coop-koncernen får den nye kaffevariant "Blindestokken" fra Blind Coffee ud i butikkerne, og det hjælper med at få personer med synshandicap på arbejdsmarkedet!

Blindestokken’ fra Blind Coffee i Lidl og Coop-butikker

Mere end 60 procent af personer med synshandicap i Danmark står udenfor arbejdsstyrken. Det ønsker Blind Coffee at ændre på, da kaffens kvalitet ikke er begrænset af synssansen. Et koncept, som Lidl Danmark og Coop-koncernen er enige i, og derfor har de indgået et samarbejde, der skal gøre kaffeløsninger endnu mere inkluderende og samtidig løfte et samfundsproblem i fællesskab.

 

Hos Blind Coffee er det et fokusområde at anvende kaffe som et middel til at skabe job- og uddannelsesmuligheder for mennesker med synsnedsættelse. Virksomheden kæmper for, at personer med synshandicap kan deltage og bidrage på lige fod med alle andre på arbejdsmarkedet. Det gør en stor forskel og bekæmper både ensomhed, samtidig med at det sikrer, at flere lever et aktivt og selvstændigt liv.

“Vores kaffe bliver repræsenteret af blinde og svagsynede. Vores mission er at gå forrest og være pioner i, hvordan vi som virksomhed kan inkludere personer med en funktionsnedsættelse i erhvervslivet. Dette vil illustrere, at blinde eller svagsynede mennesker også kan være værdifulde medarbejdere, som bidrager til kommerciel succes,” siger Mikkel, der er ESG Manager hos Blind Coffee.

 

Sammen om ansvaret

Lidl Danmark og Coop-koncernen deler bekymringen over det høje antal personer med synshandicap, som ikke er i beskæftigelse.

 

“Der er et spændende potentiale i samarbejdet med Blind Coffee og holdet bag, som kan bidrage positivt til at løfte et samfundsproblem – sammen med vores kunder. Lidl Danmark har altid været passioneret omkring god kaffe, der også tager et socialt ansvar, og vi vil gerne vise en retning for at gøre en forskel – uanset om det er med genanvendelige produkter, kvalitetsprodukter eller som nu i samarbejdet med Blind Coffee og missionen om et mere inkluderende arbejdsmarked. Jo flere vi er sammen om ansvaret, desto mere kan vi udrette,” udtaler Khalil Taleb, Viceindkøbsdirektør.

Kaffevarianten Blindestokken kan findes på hylderne hos Lidl i uge 30, 2024.

 

For yderligere oplysninger, kontakt:

Mikkel Broe Enok Pedersen
ESG-manager
Blind Coffee
Mikkel@blindcoffee.dk
41 29 10 10